Αριστοτέλης: Κάτω τα χέρια από τις/τους απεργούς εκπ/κούς/Να σταματήσουν τώρα οι πειθαρχικές διώξεις

Αριστοτέλης: Κάτω τα χέρια από τις/τους απεργούς εκπ/κούς/Να σταματήσουν τώρα οι πειθαρχικές διώξεις

19-6-2026

 

Καταγγέλλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την κλήση τεσσάρων (4) συναδέλφων-ισσών εκπαιδευτικών Δ/θμιας Εκπαίδευσης Νομού Ευβοίας σε έγγραφη απολογία από το Πρωτ/θμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας, λόγω συμμετοχής τους στην νόμιμα προκηρυγμένη απεργία–αποχή από την ατομική αξιολόγηση.

 

Οι διώξεις αυτές δεν αφορούν μόνο τους συγκεκριμένους-ες συναδέλφους-ισσες. Αφορούν όλους και όλες μας. Αποτελούν συνέχεια του κύματος πειθαρχικών διώξεων που βρίσκεται σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα εναντίον εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία–αποχή και υλοποίησαν τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδoυ.

 

Από τη μία άκρη της Ελλάδας έως την άλλη, εκπαιδευτικοί καλούνται σε απολογία επειδή ασκούν ένα κατοχυρωμένο συνδικαλιστικό δικαίωμα. Είναι φανερό ότι δεν πρόκειται για μεμονωμένες ενέργειες διοικητικών μηχανισμών, αλλά για μια κεντρική επιλογή εκφοβισμού και πειθάρχησης των εκπαιδευτικών. Αποτελούν μια ακόμα προσπάθεια τρομοκράτησης και ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης ώστε να καμφθούν οι συλλογικές αντιστάσεις απέναντι σε πολιτικές που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.

 

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, αντί να δώσουν λύσεις στα τεράστια προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης – στις ελλείψεις προσωπικού, στις υποδομές που καταρρέουν, στην υποχρηματοδότηση και στην εργασιακή εξουθένωση των εκπαιδευτικών – επιλέγουν τον δρόμο των πειθαρχικών διώξεων και του αυταρχισμού.

Είναι βαθιά προκλητικό να εγκαλούνται εκπαιδευτικοί επειδή συμμετέχουν σε μια συλλογική συνδικαλιστική κινητοποίηση, ασκώντας ένα θεμελιώδες εργατικό και δημοκρατικό δικαίωμα. Η απεργία δεν είναι πειθαρχικό παράπτωμα. Οι αγώνες των εργαζομένων δεν μπαίνουν στο εδώλιο.

 

Δηλώνουμε ξεκάθαρα:

Δεν θα αποδεχτούμε την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης.

Δεν θα επιτρέψουμε να επικρατήσει ο φόβος και η υποταγή στα σχολεία.

Δεν θα αφήσουμε κανέναν/καμία συνάδελφο/ισσα μόνη/ο της/του απέναντι στις διώξεις.

Στεκόμαστε αταλάντευτα στο πλευρό των διωκόμενων συναδέλφων-ισσών

 

Απαιτούμε:

Την άμεση παύση όλων των πειθαρχικών διαδικασιών.

Την απόσυρση κάθε δίωξης που σχετίζεται με τη συμμετοχή στην απεργία–αποχή.

Τον πλήρη σεβασμό των συνδικαλιστικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Να σταματήσει κάθε απόπειρα εκφοβισμού και τρομοκράτησης του κλάδου.

Καλούμε την ΟΛΜΕ, τη ΔΟΕ, τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ όλης της χώρας, τα εργατικά κέντρα, τα συνδικάτα και κάθε δημοκρατικό πολίτη να εκφράσουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους.

 

Η απάντηση στις διώξεις θα δοθεί με συλλογική δράση, αλληλεγγύη και αγώνα.

Καμία πειθαρχική δίωξη για συνδικαλιστική δράση.

Κάτω τα χέρια από τους εκπαιδευτικούς.

Η τρομοκρατία δεν θα περάσει.

Καλούμε στην κινητοποίηση την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 στις 9:00 πμ στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης στη Λαμία.

 

 

 

Η πρόεδρος                                      Ο γραμματέας

 

                   Ρέππα Ντίνα                                   Μαρούτας Γιάννης

 

ψήφισμα πειθαρχικά ΕΛΜΕ Εύβοιας.doc (62464)