ΔΟΕ: 4η χρονιά διαδικτυακών εκδηλώσεων/δράσεων της Δ.Ο.Ε.

2025-01-20 16:19

Ο αγώνας για την υπεράσπιση του Δημόσιου σχολείου, ενάντια στην αξιολόγηση - εργαλείο, της εμπορευματοποίησης, κατηγοριοποίησης και διαφοροποίησης σχολείων – μαθητών – εκπαιδευτικών, συνεχίζεται.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Στο πλαίσιο του αγώνα μας για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου ξεκινάει η υλοποίηση της τέταρτης χρονιάς δράσεων/ διαδικτυακών εκδηλώσεων της Δ.Ο.Ε., εκδηλώσεων που έχουν διατυπωθεί στα ενιαία κείμενα και έχουν αναρτηθεί από τις σχολικές μονάδες. (Στον πίνακα που ακολουθεί υπάρχουν όλες οι ημερομηνίες των φετινών διαδικτυακών εκδηλώσεων).

Το σύνολο των δράσεων που θα πραγματοποιηθούν και φέτος περιλαμβάνει επιστημονικές ημερίδες/συνέδρια, ερευνητικές καταγραφές και ερωτηματολόγια αποτύπωσης των απόψεων των εκπαιδευτικών, ηλεκτρονικές εκδόσεις των πρακτικών των ημερίδων, κοινές εκδηλώσεις με εκπαιδευτικούς φορείς (εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, γονεϊκούς φορείς, Παιδαγωγικά Τμήματα), στη βάση των αιτημάτων του Κλάδου, έτσι ώστε να ακυρώσουμε στην πράξη την πολιτική κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων που οδηγεί στην εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

Η μαζική μας συμμετοχή στις Εκδηλώσεις αποτελεί άλλη μια μορφή αγώνα, στο πλαίσιο της απόφασης της 93ης Γενικής Συνέλευσης, για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου, του κοινωνικού αγαθού της γνώσης των μαθητών μας, της παιδαγωγικής μας υπόστασης, της εργασίας μας και της δημοκρατικής λειτουργίας των σχολείων. Η αταλάντευτη στάση χιλιάδων Σχολείων που ανάρτησαν τα ενιαία κείμενα και η γενναία αντίσταση χιλιάδων συναδέλφων που συμμετέχουν στην Α/Α  από την αντιεκπαιδευτική ατομική αξιολόγηση αποτελούν δύναμη για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων.

      Το σύνολο των δράσεων που θα υλοποιηθούν αποτελεί μια προσπάθεια εκπαιδευτικής, παιδαγωγικής και κοινωνικής παρέμβασης, που  τεκμηριώνει θέσεις και αιτήματα του κλάδου, εξοπλίζει το εκπαιδευτικό κίνημα με επιχειρήματα, αναδεικνύει την εφαρμοζόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική της κατηγοριοποίησης και της εμπορευματοποίησης στο πλαίσιο της ιστορικής μάχης των τελευταίων ετών  για την υπεράσπιση του Δημόσιου σχολείου και της Δημόσιας Παιδείας, ενάντια στην κατηγοριοποίηση και τον ανταγωνισμό των σχολείων, ενάντια στην εμπορευματοποίηση του κοινωνικού αγαθού της Παιδείας, ενάντια στους μορφωτικούς φραγμούς που προωθούνται για τους/τις μαθητές/τριές μας. τα .

Αυτές οι δράσεις δεν είναι αρεστές στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. γιατί επιδίωξή του αποτελεί η νομιμοποίηση στην κοινή συνείδηση ότι οι ευθύνες για την εκπαιδευτική πραγματικότητα ανήκουν στη σφαίρα της ατομικής ευθύνης του εκπαιδευτικού και του Σχολείου. Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. θέλει να αποκρύψει τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης και της πολιτικής που εφαρμόζει. Με τις δράσεις μας, ενιαία και αποφασιστικά, ακυρώνουμε την προπαγάνδα, τις επιδιώξεις τους και τις αντιεκπαιδευτικές και αυταρχικές πολιτικές.

Τα 3  προηγούμενα χρόνια οργανώσαμε 34 εκδηλώσεις που τις έχουν παρακολουθήσει πάνω από 100.000 εκπαιδευτικοί και αποδελτιώθηκαν 8 ερευνητικά ερωτηματολόγια και ερευνητικές καταγραφές. Στις έως σήμερα διαδικτυακές εκδηλώσεις της Δ.Ο.Ε. έχουν συμμετάσχει περίπου 80 Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι και ερευνητές από την Ελλάδα και τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, περισσότεροι/ες από 50 συνάδελφοι έχουν συνεισφέρει στα στρογγυλά τραπέζια και στην οργάνωση των δράσεων, έχουν τεθεί παραπάνω από 600 ερωτήματα, σχόλια και τοποθετήσεις εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού προβληματισμού.

Στα ερευνητικά ερωτηματολόγια και τις ερευνητικές καταγραφές έχουν υποβληθεί συνολικά, πάνω από 8.000 απαντήσεις εκπαιδευτικών όλων των κλάδων και από 1.000 περίπου σχολικές μονάδες Γενικής και Ειδικής Αγωγής, ενώ οι τοποθετήσεις συναδέλφων στις ανοιχτές ερωτήσεις ξεπερνούν τις 10.000.

Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε, τους Συλλόγους Διδασκόντων, κάθε συναδέλφισσα και συνάδελφο:

να αναρτήσουν και να προωθήσουν προς τους γονείς και τις τοπικές κοινωνίες, τους συνδέσμους των εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν (θα σταλούν το επόμενο διάστημα), καθώς και όσες έχουν ήδη πραγματοποιηθεί (βρίσκονται συγκεντρωμένες στους συνδέσμους:

2021 – 2022: https://doe.gr/wp-content/uploads/2022/05/%CE%A3%CE%A5%CE%9D%CE%9F%CE%9B%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A3-%CE%A0%CE%99%CE%9D%CE%91%CE%9A%CE%91%CE%A3-%CE%97%CE%9C%CE%95%CE%A1%CE%99%CE%94%CE%A9%CE%9D.pdf

2022 – 2023: https://doe.gr/wp-content/uploads/2023/05/%CE%A3%CE%A5%CE%9D%CE%9F%CE%9B%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A3-%CE%A0%CE%99%CE%9D%CE%91%CE%9A%CE%91%CE%A3-%CE%95%CE%9A%CE%94%CE%97%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%95%CE%A9%CE%9D-2023.pdf

 

2023 – 2024: https://doe.gr/wp-content/uploads/2024/05/%CE%A3%CE%A5%CE%9D%CE%9F%CE%9B%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A3-%CE%9D%CE%95%CE%9F%CE%A3-%CE%A0%CE%99%CE%9D%CE%91%CE%9A%CE%91%CE%A3-%CE%95%CE%9A%CE%94%CE%97%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%95%CE%A9%CE%9D-2023-2024-%CE%95%CE%A0%CE%99%CE%9A%CE%91%CE%99%CE%A1%CE%9F%CE%A0%CE%9F%CE%99%CE%97%CE%9C%CE%95%CE%9D%CE%9F%CE%A3.pdf)

και να κοινοποιήσουν την ιστοσελίδα της Δ.Ο.Ε. όπου είναι συγκεντρωμένες όλες οι απομαγνητοφωνήσεις των εκδηλώσεων

https://doe.gr/%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%B1%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CE%B7/

Καλούμε τους/τις συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στη συμπλήρωση των νέων ερευνητικών ερωτηματολογίων και καταγραφών που θα αποσταλούν, ώστε να ενισχύσουν τη συλλογική μας παιδαγωγική τεκμηρίωση.

Αυτή ήταν και είναι η συντεταγμένη και συλλογική απάντησή μας στον αυταρχισμό και την αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Ο αγώνας μας είναι αγώνας κοινωνικής ισότητας, κοινωνικών αναγκών και παιδαγωγικής ελευθερίας.

Συνεχίζουμε ενιαία, συλλογικά, αποφασιστικά.

Δημοσιοποιούμε σήμερα τις ημερομηνίες και τα θέματα των εκδηλώσεων και ένα πρώτο τμήμα των ομιλητών και θα ενημερώνουμε αναλυτικά και πριν την κάθε εκδήλωση.

ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΣΤΡΟΓΓΥΛΑ ΤΡΑΠΕΖΙΑ της ΔΟΕ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΝΙΑΙΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ 2024 – 2025

 

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ

ΤΙΤΛΟΣ

ΟΜΙΛΗΤΕΣ

26

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Εκπαιδευτική κοινότητα.

Επικοινωνία και συνεργασία

ή πλατφόρμες και ποινικοποίηση;

Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας

Μόσχος Γιώργος, Νομικός, πρώην Συνήγορος του Παιδιού

Νικολαϊδης Γιώργος, Ψυχίατρος,  Διευθυντής Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού

2

ΦΕΒΡ/ΙΟΥ

Ανισότητες, σχολική αποτυχία.

Ατομική ευθύνη  ή κοινωνικό ζήτημα;

Εκπαιδευτικές και κοινωνικές παράμετροι του έργου των εκπαιδευτικών.

Παρουσίαση ερευνητικών δεδομένων

Ασκούνη Νέλλη, Καθηγήτρια ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ

Κυρίδης Αργύρης, Καθηγητής ΤΕΑΠΕ/ΑΠΘ

Παυλίδης Περικλής, Καθηγητής ΠΤΔΕ/ΑΠΘ

16

ΦΕΒΡ/ΙΟΥ

Ποια παιδαγωγική

για την εκπαίδευση των μαθητών – μαθητριών στη δημοκρατία;

Philippe Meurieu, Καθηγητής Université Lumière-Lyon 2

Συντονιστής Χάρης Παπαδόπουλος, εκπαιδευτικός

23

ΦΕΒΡ/ΙΟΥ

Διοίκηση, Σχολείο, Σύλλογοι Διδασκόντων.

Γραφειοκρατικοποίηση

ή δημοκρατική και συλλογική συγκρότηση;

Ιστορικές, εκπαιδευτικές και πολιτικές διαστάσεις.

Καρακατσάνη Δέσποινα,  Καθηγήτρια Παν/μιο Πελοποννήσου

Μπέτσας Γιάννης,  Καθηγητής ΠΤΔΕ/ΑΠΘ

Τζήκας Χρήστος,  Ομ. Καθηγητής ΠΤΔΕ/ΑΠΘ

 

9

ΜΑΡΤΙΟΥ

Σχολικές Επιτροπές. Η υποχρηματοδότηση

ως εργαλείο εμπορευματοποίησης

Στρογγυλό τραπέζι με Δημάρχους

16

ΜΑΡΤΙΟΥ

Σύγχρονες προσεγγίσεις

για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Douglas Fuchs,  Nicholas Hobbs Chair of Special Education and Human Development, Emeritus, Department of Special Education

Operator: Δ. Αναστασίου,  Professor, Southern Illinois University

6

ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη

μαθητών/τριών με αναπηρίες

Θα ακολουθήσει αναλυτική ανακοίνωση

27

ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Το σχολείο ως μορφωτικό/πολιτιστικό κέντρο της κοινότητας.

Σχολικές βιβλιοθήκες, Λογοτεχνία, φιλαναγνωσία

Ερευνητικά δεδομένα και προσεγγίσεις.

Θα ακολουθήσει αναλυτική ανακοίνωση

4

ΜΑΪΟΥ

Εκπαιδευτικά σχολικά προγράμματα για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, με καθολική πρόσβαση  και πλήρη χρηματοδότηση

Θα ακολουθήσει αναλυτική ανακοίνωση

11-12

ΜΑΪΟΥ

Επιμόρφωση

Συλλογική εκπαιδευτική αναπλαισίωση

ή κλειστή, ατομική, εργαλειακή διαδικασία;

Διεθνής εμπειρία και συνδικάτα.

Θα ακολουθήσει αναλυτική ανακοίνωση