Σχετικά με ερωτηματολόγιο της περιφέρειας για τους συναγερμούς και παρεμβάσεις του Α’ ΠΥΣΔΕ στο προσωπικό της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Έχουν πληθύνει το τελευταίο διάστημα οι κάθε λογής παρεμβάσεις από την πλευρά της διοίκησης προς τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των σχολείων, επιδιώκοντας να τους καταστήσουν υπεύθυνους για τις κρατικές ανεπάρκειες. Στην πραγματικότητα, εφαρμόζοντας σύστημα έμμεσης και άμεσης αξιολόγησης, η διοίκηση με τις ανακοινώσεις στοχοποιεί το εκπαιδευτικό προσωπικό και το καθιστά υπόλογο για ότι όφειλε το κράτος να αντιμετωπίζει.
Συγκεκριμένα:
- Ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Αττικής, Δ. Γκίνης, με ερωτηματολόγιο που έστειλε στις σχολικές μονάδες, ζητά από τους διευθυντές να απαντήσουν εκτός των άλλων γιατί δε μερίμνησαν να εγκαταστήσουν κάποιο σύστημα συναγερμού στο σχολείο τους!!! Εδώ ταιριάζει απόλυτα η παροιμία «εκεί που μας χρώσταγαν, μας πήραν και το βόδι». Ο κ. Γκίνης οφείλει να γνωρίζει ότι οι σχολικές μονάδες αδυνατούν να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες τους μια και η κυβέρνηση την οποία εκπροσωπεί, μείωσε κατά 30% την επιχορήγηση, αφαιρώντας, μάλιστα την τέταρτη δόση του 2012. Ακόμα και έτσι όμως, σε πολλές περιπτώσεις οι δήμοι και οι σχολικές επιτροπές που έχουν διορίσει αρνούνται να παρέχουν στα σχολεία τα χρήματα που τους αντιστοιχούν με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δυνατότητα καμίας ουσιαστικής διαχείρισής τους από τις σχολικές κοινότητες. Δεν το γνωρίζει αυτό ο κ. Γκίνης όταν ρωτά «γιατί δεν μεριμνήσατε…»; Δεν είναι τουλάχιστον ειρωνεία να απευθύνει στα σχολεία αυτό που όφειλε να απευθύνει προς τους προϊσταμένους του; Μήπως με αυτό τον τρόπο θέλει να καταστήσει υπεύθυνους για τις κλοπές στα σχολεία τους εκπαιδευτικούς ή μήπως ετοιμάζεται νέο πακέτο ΕΣΠΑ για συναγερμούς οπότε προετοιμάζουν το έδαφος;
- Ο διευθυντής Β’ βάθμιας εκπαίδευσης Α’ Αθήνας, Αν. Σαββαϊδης, σε «ευχαριστήρια» επιστολή προς τους/τις διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων των δημοτικών σχολείων της Α’ Αθήνας, που ευχαριστήρια ήταν μόνο κατ’ όνομα γιατί στην ουσία ειρωνευόταν τους διευθυντές και εμμέσως πλην σαφώς προχωρούσε σε αξιολόγηση τους για το αν ακολούθησαν τις οδηγίες του για τη συμπλήρωση της βάσης δεδομένων μαζί με κριτική περί ορθογραφικών λαθών!!! Θα επαναλάβουμε λοιπόν και παλαιότερη ανακοίνωσή μας: Οι σχολικές μονάδες της Α’ βάθμιας εκπαίδευσης, καθώς επίσης και το εκπαιδευτικό προσωπικό, έχουν ως προϊστάμενη αρχή την Α’ βάθμια εκπαίδευση και καμία άλλη. Δεν δικαιούται η διοίκηση της Β’ βάθμιας να αποφασίζει και να υποδεικνύει μεθόδους και τρόπους που καλούνται να εφαρμόσουν οι σχολικές μονάδες ή οι διευθυντές/ντριες της Α’ βάθμιας. Η συμπλήρωση της βάσης δεδομένων της Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης της Α΄ Διεύθυνσης Αθήνας είναι ευθύνη των διοικητικών υπηρεσιών της εν λόγω Διεύθυνσης και όχι των σχολικών μονάδων της Α’ βάθμιας. Δεν μπορεί να συνεχίζεται η επιβάρυνση των σχολικών μονάδων με όγκο δουλειάς που δεν τους αντιστοιχεί. Ας μη βιάζεται τόσο πολύ ο διευθυντής του Α’ ΠΥΣΔΕ να γίνει αξιολογητής όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού της Α’ Αθήνας. Καλά θα κάνει να γνωρίζει ότι τα εκπαιδευτικά σωματεία στην Α’ βάθμια και Β’ βάθμια εκπαίδευση έχουν ταχθεί με καθολικό σχεδόν τρόπο ενάντια στην αξιολόγηση, την οποία εκείνος βιάζεται να εφαρμόσει. Και να είναι σίγουρος ότι τις αποφάσεις τους ξέρουν και να τις υπερασπίζονται.
Θεωρούμε ότι όλα τα παραπάνω παραπέμπουν στην προσπάθεια της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει τη διοικητική συγχώνευση των βαθμίδων της εκπαίδευσης με στόχο την άλωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Επιδιώκουν μια διοικητική πυραμίδα «τέρας», πλήρως ιεραρχική και συγκεντρωτική ώστε να ελέγχουν με αυταρχικό τρόπο όλη την εκπαιδευτική διαδικασία.