Νέα στήλη στο survey: πόσους μαθητές χωράει κάθε τάξη; Χίλιοι καλοί χωράνε, κατά το υπουργείο!!!
Το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης βρίσκεται σε απόλυτη εξέλιξη και εξυπηρετείται ταυτόχρονα με καταιγίδα ρυθμίσεων, εντολών, απόκρυφων σχεδιασμών, Προεδρικών διαταγμάτων, διοικητικής αυθαιρεσίας και τακτικών που σπέρνουν τρόμο. Στο στόχαστρο φυσικά όλοι οι συντελεστές της εκπαίδευσης, εμείς οι εκπαιδευτικοί, το σχολείο και τώρα η σειρά των μαθητών.
Λίγο πριν δημοσιοποιηθεί το προεδρικό διάταγμα για την αξιολόγηση, οι διοικητικοί εγκέφαλοι του Υπουργείου Παιδείας μας δίνουν ένα ακόμη κομματάκι από το παζλ της εικόνας του αυριανού σχολείου. Ζήτησαν από τους διευθυντές να συμπληρώσουν στο survey μια νέα φρέσκια και ύποπτη στήλη. Δίπλα από το πεδίο στο οποίο αναφέρεται ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη ζητάνε από το/τη διευθυντή/ντρια ή τον/την προϊστάμενο/νη της σχολικής μονάδας να αναγράψει κατ΄ εκτίμηση πόσους μαθητές χωράει η κάθε αίθουσα!!! Η διευκρίνιση για τον αν η εκτίμηση αφορά καθήμενους ή ορθίους αναμένεται σε προσεχή διευκρινιστική εγκύκλιο ή αν αυτό δεν καταστεί δυνατό, θα το διαπιστώσει ο εισπράκτορας/ελεγκτής, συγγνώμη ο δάσκαλος, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Φυσικά, δεν μπαίνει στον κόπο να διευκρινίσει με ποια κριτήρια θα συμπληρωθεί η συγκεκριμένη στήλη. Ακόμα πιο ανησυχητικό είναι ότι η συμπλήρωση αυτής της στήλης είναι υποχρεωτική για να αποδεχτεί το survey την ανανέωση των στοιχείων.
Είναι σαφές, και οφείλουμε να το δηλώσουμε παντού ότι τα σχολικά κτήρια στις περισσότερες περιπτώσεις αδυνατούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μιας σύγχρονης εκπαίδευσης. Γιατί πλήθος σχολείων -και του συλλόγου μας- δεν έχουν καν αίθουσες πολλαπλών χρήσεων ενώ έχουν μετατρέψει αποθήκες και την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων σε αίθουσες διδασκαλίας. Οι αίθουσες μας λοιπόν, με το ζόρι χωράνε 20-25 μαθητές ενώ πολλές απ’ αυτές δε χωράνε ούτε καν τους μισούς!!! Αυτή την πραγματικότητα θα αποτυπώσουν τα σχολεία στο survey.
Άλλωστε, οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι ο χώρος συνδέεται άμεσα με το περιεχόμενο και τη μορφή της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας. Καιρός να το μάθει και το Υπουργείο παιδείας!!! Πέρα από το κατασκευαστικό και αισθητικό κομμάτι, χρειάζεται για παράδειγμα, μία γωνιά με χαλάκι για να κάθονται οι μαθητές να διαβάζουν και να διηγούνται ιστορίες ή ένα μεγάλο χώρο για να ζωγραφίζουν στο χαρτί του μέτρου, χρειάζεται χώρος για να δημιουργούνται ομάδες θρανίων για ομαδική συνεργασία ή για να δημιουργούνται γωνιές της τάξης (βιβλιοθήκη, παιχνίδια, κλπ). Επίσης, χρειάζεται χώρος στις αίθουσες για να αναπτυχθούν παιδαγωγικές τεχνικές όπως δραματοποίηση, παιχνίδι ρόλων, ασκήσεις ψυχοκινητικής έκφρασης και εμπλοκής, παιχνίδι (π.χ. παντομίμα) κλπ.
Εξαιρετικά ανησυχητικό επίσης, είναι ότι το υπουργείο με την ύποπτη παρότρυνση για 1,5 τ.μ. ανά μαθητή (κατ’ εκτίμηση του διευθυντή, φυσικά) αποκρύπτει ότι οι προδιαγραφές για την πυρασφάλεια (όπως αναφέρονται από τον ΟΣΚ) είναι 2τ.μ. ανά μαθητή!!!
Οπότε με ποιο κριτήριο θα πρέπει ο διευθυντής να εκτιμήσει ή να συνεκτιμήσει τη χωρητικότητα;
Με βάση τη δημοσιονομική προσαρμογή της ΕΕ και του ΔΝΤ ή με βάση τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας; Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε ταλάντευση! Θα υπερασπίσουμε τους μαθητές παρά και ενάντια στις επιταγές του Υπουργείου και της κυβέρνησης.
Δεν πρέπει να υπάρχει καμία δήλωση για χωρητικότητα μεγαλύτερη από 25 μαθητές που κατ΄ ανώτατο προβλέπει ο νόμος και σ’ αυτό ο σύλλογός μας παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη. Ακόμα και στις περιπτώσεις που λειτουργούν υπεράριθμα τμήματα πρέπει να δηλωθεί το 25 ως χωρητικότητα ώστε να αποτυπώσουμε την πραγματικότητα της υπερφόρτωσης των τμημάτων. Σε πολλές περιπτώσεις χρειάζεται να δηλωθούν πολύ μικρότερα νούμερα μια και οι αίθουσες είναι ασφυκτικά μικρές!
Τα χειρότερα για την εκπαίδευση είναι πια εδώ. Αξιολόγηση δούρειος ίππος για τις απολύσεις, μισθολογική καθήλωση, απόλυτη υποχρηματοδότηση, αύξηση ωραρίου, συγχωνεύσεις τμημάτων, καταργήσεις σχολείων, ενοικίαση σχολικών βιβλίων, αναγκαστικές μετακινήσεις σε όλη την επικράτεια, νέες μειώσεις σε μισθούς και φυσικά αύξηση μαθητών ανά τμήμα. Πόσους; Μα όσους χωράει η τάξη! Είναι γνωστό ότι χίλιοι καλοί χωράνε! Άλλωστε πρώτα ο μαθητής! Συγγνώμη ξεχάσαμε και την ποιοτική αναβάθμιση που είναι βέβαια ο προφανής στόχος όλων των προτεινόμενων πολιτικών.
Απαιτούμε να αποσυρθεί η συγκεκριμένη στήλη, η οποία είναι σαφώς παραπλανητική!
Απαιτούμε να σταματήσει η αυταρχική συμπεριφορά και η γραφειοκρατική λειτουργία που επιβάλλει την αναφορά ακόμα και αν δεν υπάρχει μεταβολή οπωσδήποτε την 1η και 15η του μήνα και πολύ περισσότερο να σταματήσει η απαράδεκτη προσπάθεια τρομοκράτησης των προϊσταμένων σχολικών μονάδων μέσω της διαπόμπευσης τους γιατί για κάποιο λόγο δεν μπόρεσαν να κάνουν ενημέρωση τη συγκεκριμένη μέρα.
Καλούμε τη ΔΟΕ να αναδείξει το ζήτημα που αποτελεί προπομπό κακών εξελίξεων.
Συνάδελφοι,
Όλα αυτά δεν είναι απόσπασμα από βιβλίο του Όργουελ. Είναι η καθημερινότητά μας από την 1η Σεπτέμβρη του 2013. Εκτός και αν; Εκτός και αν πούμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠO ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ
Νέα στήλη στο survey: πόσους μαθητές χωράει κάθε τάξη; Χίλιοι καλοί χωράνε, κατά το υπουργείο!!!